anthropoi.gr Αρχική σελίδαanthropoi.gr
Για όλες τις ανθρώπινες σχέσεις. Προβληματισμοί, συζητήσεις, γνώμες και απόψεις για έρωτα, φιλία, οικογένεια, δουλειά.
 
 Συχνές ΕρωτήσειςΣυχνές Ερωτήσεις   ΑναζήτησηΑναζήτηση   Κατάλογος ΜελώνΚατάλογος Μελών   Ομάδες ΜελώνΟμάδες Μελών   ΕγγραφήΕγγραφή 
 ΠροφίλΠροφίλ   Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας   ΣύνδεσηΣύνδεση    Bank  Lottery    Games  Calendar

NEWS:
Ρεμπέτικο συναξάρι.
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενη  1, 2, 3, 4  Επόμενη
 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    anthropoi.gr Αρχική σελίδα -> Μουσική-Τραγούδι
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
orfeas123
Moderator
Moderator


Ένταξη: 09 Φεβ 2005
Δημοσιεύσεις: 293
:
Τόπος: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
9586.56 Βαθμοί (Ούτο)

Items

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Φεβ 11, 2005 1:27 pm    Θέμα δημοσίευσης: ΡΕΜΠΕΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ "ΤΑ ΠΑΡΕΞΗΓΗΜΕΝΑ"! Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Μερος 21ο


Ηρθε η ωρα να γνωρισουμε εναν δημιουργο, για τον οποιο εχουν ειπωθει διαφορα!
Αλλοι, τον αποκαλεσαν "μπετοβεν", ενω αλλοι, τον επεκριναν για την εξελιξη που εφερε στο μπουζουκι!
ΟΛΟΙ ομως, συμφωνουσαν, και συμφωνουν μεχρι και σημερα, οτι μπουζουξης και συνθετης σαν τον ΧΙΩΤΗ, δεν θα ξαναπερασει απο τον τοπο!
Ο Μανωλης Χιωτης, γεννηθηκε στην Θεσσαλονικη το 1920, οπου ειχε παει προσωρινα η οικογενεια του!
Οι δικοι του ηταν απο το Ναυπλιο!
Απο πολυ μικρος, πηρε μαθηματα κιθαρας, μπουζουκιου, και ουτιου, απο εναν κορυφαιο Θεσσαλονικιο δασκαλο της μουσικης, τον ΓΙΩΡΓΟ ΛΩΛΟ!
Πριν συνεχισω, θα πρεπει να κανω και μια διορθωση σ' αυτο το σημειο!
Ο Χιωτης, οπως θα δουμε και παρακατω, ξεκινησε να δουλευει σαν επαγγελματιας μουσικος σε μικρη ηλικια.
Για αρκετα χρονια δουλευε σαν κιθαριστας.
Ο Τασος Σχορελης, στο βιβλιο του "Ρεμπετικη Ανθολογια" Τομος Δ", εμφανιζει τον Χιωτη σαν μπουζουξη, τελη του 1936, διπλα στον μεγαλο ΣΤΡΑΤΟ ΠΑΓΙΟΥΜΤΖΗ!
Ειχα την τυχη να γνωρισω απο κοντα μερικα ιερα τερατα του ρεμπετικου, και απο τα λεγομενα τους, προκυπτει οτι τις πρωτες του εμφανισεις, και συνθεσεις, ο ΧΙΩΤΗΣ τις εκανε σαν κιθαριστας (που ηταν αλλωστε εξαιρετικος)!
Κλεινω εδω αυτη τη μικρη παρενθεση-διορθωση, λεγοντας οτι διατηρω ορισμενες επιφυλαξεις, γιατι οσα συγγραματα διαβασα, ολα τα γραφουν διαφορετικα!
Αλλωστε, ειναι γνωστο οτι η ερευνα για τα ρεμπετικα, κρυβει πολλες παγιδες, και αντιφασεις, μεσα σε λιγα στοιχεια!
Συνεχιζω.
Γυρω στο 1934-35, ο Χιωτης και η οικογενεια του επιστρεφουν στο Ναυπλιο, οπου ο Μανωλης αρχιζει να εργαζεται σαν μουσικος.
Το 1936, τον βρισκουμε στην Αθηνα, να δουλευει περιστασιακα σε διαφορα μαγαζια, μεχρι το 1937, που τον συνανταμε "μονιμο" πια, στο "Δασος", μαζι με τον Στρατο, ο οποιος τον πηγε μια μερα στην "Κολουμπια"!
Εκει, ο νεαρος Μανωλης, υπεγραψε συμβολαιο, σαν "Διευθυνων Πριμο Οργανο"!
Την ιδια εποχη, φωνογραφησε και το πρωτο του τραγουδι, "Το Χρημα Δεν Το Λογαριαζω", ενω για πολλα χρονια, ηταν ο βασικος εκτελεστης της εταιριας.
Ο Χιωτης, ειναι ο δημιουργος του "Τετραχορδου" μπουζουκιου, ειναι εκεινος που "διδαξε" το ταχυτατο παιξιμο , ειναι ο μουσικος, ο "Βιρτουοζος", που εκανε το μπουζουκι να ακουγεται σαν "κιθαρομπουζουκο", αξιοποιωντας με εναν μοναδικο τροπο τις "Συχνοτητες" των χορδων!
Ο ανθρωπος που επαιξε ομως ρολο στην μουσικη πρακτικη μορφωση του Χιωτη, ηταν ο "ΣΤΕΦΑΝΑΚΗΣ ο ΣΠΙΤΑΜΠΕΛΟΣ, τον οποιο αλλωστε ο Χιωτης τον αποκαλουσε ΔΑΣΚΑΛΟ!
Ο Χιωτης επαιζε μπουζουκι, κιθαρα, ουτι, και βιολι!
Ο "Σαμιωτης", λεει!
"Ο Μανωλης, και στα τεσσερα οργανα που επαιζε, ηταν ασσος!
Οταν επιανε στα χερια του την κιθαρα, εγω παγωνα.
Ητανε η καλυτερη κιθαρα.
Το ιδιο και στο βιολι!
Οταν επαιζε σε καθηλωνε, σε εκανε να χανεις τα λογικα σου"!
Ο Χιωτης, πεθανε το 1970,αλλα αφησε πισω του εναν πολυ μεγαλο αριθμο τραγουδιων, τα οποια ακουγονται και σημερα παντου!
Με τον θανατο του, το "ΚΕΝΟ" στο τραγουδι μας εγινε ακομα μεγαλυτερο.
Εκανε τρεις γαμους!
Με την Ζωη Ναχη, τη Μαιρη Λιντα, και την Μπεμπα Κυριακιδου.




ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
orfeas123
Moderator
Moderator


Ένταξη: 09 Φεβ 2005
Δημοσιεύσεις: 293
:
Τόπος: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
9586.56 Βαθμοί (Ούτο)

Items

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Φεβ 11, 2005 1:31 pm    Θέμα δημοσίευσης: ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΔΩ "ΜΟΥΣΙΚΟ ΒΗΜΑ"! Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Θα ακολουθησουν και αλλα αρθρα, για τους ρεμπετες και τα ρεμπετικα, τα οποια πιστευω να σας ενδιαφερουν!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
orfeas123
Moderator
Moderator


Ένταξη: 09 Φεβ 2005
Δημοσιεύσεις: 293
:
Τόπος: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
9586.56 Βαθμοί (Ούτο)

Items

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Φεβ 11, 2005 10:08 pm    Θέμα δημοσίευσης: ΡΕΜΠΕΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ "ΤΑ ΠΑΡΕΞΗΓΗΜΕΝΑ" Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Μερος 22ο


Ηρθε η ωρα πριν να συνεχισω τα αφιερωματα, να κανουμε μια γνωριμια με τους χορους των ρεμπετικων τραγουδιων.
Ολες οι ερευνες συμφωνουν, και τα στοιχεια ειναι "κοινα".
Οι γνωστοτεροι χοροι του ρεμπετικου ειναι ο "ΖΕΙΜΠΕΚΙΚΟΣ, ο ΧΑΣΑΠΙΟΣ, και το ΤΣΙΦΤΕΤΕΛΙ".
Αυτοι οι τρεις χοροι, καλυπτουν κατα 90% τα ρεμπετικα τραγουδια.
Ο ΖΕΙΜΠΕΚΙΚΟΣ, προερχεται απο μια φυλη της ΜΙκρας Ασιας, τους "Ζειμπεκηδες"!
Οι ζειμπεκηδες, ηταν επαγγελματιες πολεμιστες, και σε πολλες περιπτωσεις ηταν "αγκαθι" στα πλευρα του Σουλτανου (στοιχεια απο το βιβλιο του Ηλια Πετροπουλου, καθως και εθνομουσικολογικη προσωπικη ερευνα), ο οποιος προκειμενου να απαλαχθη απο την ενοχλητικη παρουσια τους, αλλοτε τους "εκτοπιζε" ομαδικα, και αλλοτε (αναλογα την περισταση) τους "χαιδευε", δινοντας τους αξιωματα.
Οι ζειμπεκηδες, φορουσαν μια εξαιρετικα ομορφη ενδυμασια, που εκανε το χορο τους ιδιαιτερα θεαματικο.
Ο ζειμπεκικος, ειναι ο "χορος των χορων"!
Δεν εχει "βηματα", μονο "φιγουρες".
Ειναι χορος "μοναχικος", και ΜΟΝΟ για αντρες.
Ο καθε ρεμπετης, ειχε τις δικες του φιγουρες, με τις οποιες εκφραζοταν!
Επισης, ο καθε ρεμπετης, χορευε ΜΟΝΟ ΕΝΑ συγκεκριμενο τραγουδι!
Αρα λοιπον, βασει του εθιμοτυπικου, ο ζειμπεκικος, δεν ειναι χορος για "χορταση", και ο ρεμπετης οταν χορευε.χορευε ΜΟΝΟ ΜΙΑ ΦΟΡΑ!
Εκεινος που θα τολμουσε να διακοψει εναν ρεμπετη που χορευε ζειμπεκικο, επαιζε με το θανατο!
Ετσι ξεκινησε γυρω στο 1940, ο θεσμος της "παραγγελιας", βασει του οποιου, οι μουσικοι προαναγγελναν το ονομα του "ιδιοκτητη" του χορου που ακολουθουσε.
Εδω, να βαλω και καποια πραγματα στη θεση τους, γιατι εχουν ειπωθει πολλες φορες καποιες "αμπελοφιλοσοφιες".
Ακουγεται συνεχεια ο ορος "ΒΑΡΥ ΖΕΙΜΠΕΚΙΚΟ"!
Προς καθε ενδιαφερομενο, πρεπει να πω, οτι ο ορος αυτος, ειναι μονο για τους καφεδες.
Δεν κολαει στον Ζειμπεκικο, στον χορο των χορων!
Αυτο, προς ενημερωση καποιων αφελων, που μπερδευουν τον καφε, με τον ζειμπεκικο!
Δεν εχουμε λοιπον "βαρυ και ελαφρυ" ζεειμπεκικο!
Εχουμε ΑΡΓΟ, και ΓΡΗΓΟΡΟ, αναλογα με το πως ειναι διαμμορφωμενος ο ρυθμος των 9/8"!
ΖΕΙΜΠΕΚΙΚΟΣ: Ενας λαβυρινθος, μεσα στον οποιο ομως δεν χανοταν ΠΟΤΕ ο ρεμπετης!
Περιτεχνοι αυτοσχεδιοι βηματισμοι (οχι βηματα), στολισμενοι με προσωπικες φιγουρες, μεχρι και με ακροβατικα!
Χορευε εχοντας στο κεφαλι το ποτηρι του γεματο κρασι, χορευε σηκωνοντας με τα δοντια ενα τραπεζι, χορευε πηδωντας πανω απο καρεκλες, χορευε κραδαινοντας μαχαιρια (εθιμο που υιοθετησαν οι ρεμπετες απο τους ζειμπεκηδες)!
Οταν ο ρεμπετης τελειωνε τον χορο του, η καλυτερα την "επιδειξη", τελειωνε μεμια "αναλια", δηλαδη μια λεξη της "τουρκικης αργκο"!
Η "αναλια", αποτελουσε μια τελετουργια, συμφωνα με την οποια, ο ερωτευμενος "καπανταης", στεκοτανε κατω απο το "καφασωτο" παραθυρο της σκληροκαρδης, και αρχιζε να σχιζει τα μπρατσα του με μαχαιρι!
Οι ζειμπεκηδες, επαιρναν τις "αναλιες" τους ενω χορευαν.
Το εθιμο αυτο, περασε και στην Ελλαδα, οπου ο καθε βαρυμαγκας, καρφωνε την "καμα" του στην φτερνα του, και συνεχιζε το χορο του!
Σημερα ο ζειμπεκικος εχει χαλασει, η καλυτερα, τον εχουν χαλασει εκεινοι που δεν ξερουν την ιστορια του!
Θυμαμαι τι ειχε πει ο μεγαλος στιχουργος μας, ο ΚΩΣΤΑΣ ΒΙΡΒΟΣ, για τους χορους σημερα.
"ΤΟΥΣ ΒΛΕΠΕΙΣ ΝΑ ΧΟΡΟΠΗΔΑΝΕ ΚΑΙ ΝΑ ΤΣΑΛΑΠΑΤΙΟΥΝΤΑΙ, ΝΟΜΙΖΟΝΤΑΣ ΟΤΙ ΧΟΡΕΥΟΥΝ"!
Αυτο νομιζω οτι λεει πολλα!

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ.
_________________
ΤΕΛΙΚΑ, ΣΕ ΠΟΙΑ ΑΠΑΝΩ ΓΕΙΤΟΝΙΤΣΑ Μ' ΑΓΑΠΑΝΕ ΔΥΟ ΚΟΡΙΤΣΙΑ;
ΕΓΩ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΑ ΓΝΩΡΙΖΩ;
ΕΝΑΣ ΚΑΘΟΤΑΝ ΣΕ ΜΙΑ ΓΩΝΙΑ, ΕΦΥΓΕ Η ΓΩΝΙΑ ΚΑΙ ΕΜΕΙΝΕ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
orfeas123
Moderator
Moderator


Ένταξη: 09 Φεβ 2005
Δημοσιεύσεις: 293
:
Τόπος: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
9586.56 Βαθμοί (Ούτο)

Items

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Φεβ 12, 2005 10:43 pm    Θέμα δημοσίευσης: ΡΕΜΠΕΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ "ΤΑ ΠΑΡΕΞΗΓΗΜΕΝΑ". Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Μερος 23ο


Επειδη πολλοι μενουν κολημενοι στις "νεες εκτελεσεις" των τραγουδιων, και ισχυριζονται οτι ντε και καλα τα εχουν πρωτοπει οι οποιοι νεοι καλλιτεχνες, πρεπει να κανω μια "διορθωση", για ενα (στην παρουσα φαση) ρεμπετικο επιθεωρησιακο τραγουδι!
Την "ΚΟΣΜΟΓΟΝΙΑ"!
Δημιουργοι του τραγουδιου αυτοι, που πρωτοακουστηκε το 1929, ειναι οι ΠΑΠΑΔΟΥΚΑΣ, ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ, ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ, ενω το πρωτοτραγουδησαν οι ΠΕΤΡΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ, και η ΝΙΤΣΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ!
Οχι η ΜΑΡΙΩ!
Για να εξηγουμαστε δηλαδη.
και να οι στιχοι!
ΚΟΣΜΟΓΟΝΙΑ
Ακούστε τώρα προσεκτικά την κοσμογονία από τους ρεμπέτες, για να μάθετε και λίγη ΙΣΤΟΡΙΑ!
Για τους «κουφούς, αυτοί είναι οι στίχοι.

«Από τα άχυρα, βγήκαν οι ψύλλοι
από το τηλεγραφείο, οι στύλοι
από τους σκύλους, τα τσιμπούρια,
και από το Μάη, τα γαϊδούρια!

Απ’ τους στρατώνες, τα κωθώνια
Από τις δούλες, τα λεμόνια,
Οι μικροί, απ’ τους μεγάλους
Και το ζαμανφου, από τους Γάλους!

Να σας πω θέλω ακόμα κάτι άλλο,
Αλλά, το ‘φαγε η Μαγδαλω!

Από την Ανδρο, βγήκε η ζούλα,
Από την Κρήτη, η φουφούλα,
Από του Ψειρή, βγήκαν τα ζάρια.
Και από την Πάτρα, το τι χαμπάρια!

Απ’ το χημείο, βγήκαν οι νοθείες,
Από τις μυξοπαρθένες, οι Ευανθίες,
Από την Αμερική, βγήκαν οι μπρουκληδες,
Και από τους κουμπάρους, οι κερατουκληδες.

Να σας πω θέλω ακόμα κάτι άλλο,
Αλλά, το ‘φαγε η Μαγδαλω!

Από τη Σύρο, τα λουκουμάκια,
Από το Ζάππειο, τα παγκάκια,
Από τους παπάδες, οι καλογεροι,
Και από του γουδί, το γουδοχέρι!

Από το Δαφνί, βγήκε η μουρλα,
Από τις κοιλιές μας , τα ταμπούρλα,
Από τους ήρωες, βγήκε ο Καραισκος,
Και απ’ τους επιτρόπους βγήκε ο δίσκος!

Να σας πω θέλω ακόμα κάτι άλλο,
Αλλά το ‘φαγε η Μαγδαλω!

Από το μεταξουργείο, βγήκαν οι νταήδες,
Από την Πλάκα, οι κιρικιτζηδες.
Από την Δραπετσώνα, οι αλεπούδες,
Και απ’ την Κοκκινιά, βγήκαν οι ογλουδες!

Από την βουλή, βγήκαν οι νόμοι
Από τους νόμους, οι αστυνόμοι.
Από το γαλόπουλο, η αθωοτης,
Και απ’ το φιλότιμο, ο Καραπαναγιωτης!

Να σας πω θέλω ακόμα κάτι άλλο,
Αλλά, το ‘φαγε η Μαγδαλω!


……………………………………………………….
_________________
ΤΕΛΙΚΑ, ΣΕ ΠΟΙΑ ΑΠΑΝΩ ΓΕΙΤΟΝΙΤΣΑ Μ' ΑΓΑΠΑΝΕ ΔΥΟ ΚΟΡΙΤΣΙΑ;
ΕΓΩ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΑ ΓΝΩΡΙΖΩ;
ΕΝΑΣ ΚΑΘΟΤΑΝ ΣΕ ΜΙΑ ΓΩΝΙΑ, ΕΦΥΓΕ Η ΓΩΝΙΑ ΚΑΙ ΕΜΕΙΝΕ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
orfeas123
Moderator
Moderator


Ένταξη: 09 Φεβ 2005
Δημοσιεύσεις: 293
:
Τόπος: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
9586.56 Βαθμοί (Ούτο)

Items

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τρι Φεβ 15, 2005 12:53 am    Θέμα δημοσίευσης: ΡΕΜΠΕΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ "ΤΑ ΠΑΡΕΞΗΓΗΜΕΝΑ" Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Μερος 24ο


Και να συνεχισω την παρουσιαση των χορων του ρεμπετικου!
Αμεσως μετα απο τον Ζειμπεκικο, θα γνωρισουμε εναν αλλον χορο, που μαζι με τον ζειμπεκικο καλυπτουν το 80% των ρεμπετικων τραγουδιων!
Ο χορος αυτος, ειναι ο ΧΑΣΑΠΙΚΟΣ!
Ο χασαπικος, οπως και ο ζειμπεκικος, ειναι χοροι της Μικρας Ασιας.
Τον χασαπικο (συμφωνα με μελετες), τον χορευαν οι χασαπηδες (Τουρκικο Kasap = χασαπης- μεταφορικα, αγριος, αιμοβορος) στις γιορτες του συναφιου τους (Esnaf).
Οι χασαπηδες της Κωνσταντινουπολης-Ινσταμπουλ, ηταν Αρβανιτες, κι οχι ρωμιοι οπως λαθος ισχυριζονται ορισμενοι ειδικοι.
Αυτο μου το επιβεβαιωσε κατα την διαρκεια της ερευνας μου ο κυριος ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗΣ, προσφυγας απο την Σμυρνη, το 1985 οταν τον συναντησα στο σπιτι του στη Χαλκιδα.
Ειναι αυτονοητο, οτι οι πανοπλοι χασαπηδες ειχανε σχεσεις με τους "καπανταηδες", οταν δεν ηταν και οι ιδιοι "καπανταηδες"!
Οι Αρβανιτες της Οθομανικης αυτοκρατοριας, κυκλοφορουσαν επιδεικνυοντας προκλητικα τα οπλα τους.
Τους ετρεμαν ως και οι γενιτσαροι.
Ο χασαπικος ειναι ενας χορος σε 2/4, που χορευεται απο δυο η τρεις "ισουψεις" φιλους.
Ο χασαπικος εχει βηματα, που πρεπει να γινονται με απολυτη ομοιομορφια, και απολυτο συγχρονισμο.
Ο χασαπικος, εχει και φιγουρες,που επισης πρεπει να 'ναι ομοιομορφες, και συγχρονισμενες.
Ετσι, ο χασαπικος ειναι κατι σαν "μικρο μπαλετο"!
Γι αυτο, η φιλια και η οποιοτητα της σωματικης διαπλασης των χορευτων ειναι "αναγκαιοι" οροι.
Δυο μη φιλοι που θα δοκιμασουν να χορεψουν χασαπικο, ειναι βεβαιο πως θα μπερδευουν τους βηματισμους και τις φιγουρες.
Ενας κοντος,και ενας κρεμανταλας, θα συγκροτουσαν ενα αθλιο χορευτικο ζευγαρι χασαπικου!
Ο κυριος Στεφανος (94 ετων) θυμοταν τον πατερα του να χορευει χασαπικο με εναν φιλο του Αρβανιτη στο μαγαζι τους στη Σμυρνη, και να 'χει απαγορεψει στη μητερα του, αλλα και στην αδελφη του να βρισκονται στον ιδιο χωρο.
Οι γυναικες, μου ειχε πει, δεν επιτρεποταν να χορευουν χασαπικο, τουλαχιστον οχι σε ολα τα μερη!
Ο Χασαπικος ηταν "ιεροτελεστια", και σε πολλες περιοχες χορευοταν ΜΟΝΟ απο ανδρες!
Οι γυναικες, αρχισαν να χορευουν χασαπικο λιγο πριν την Μικρασιατικη καταστροφη, και αυτο στα "πολυσυχνστα κεντρα", και αργοτερα στον Πειραια!
Τελευταια φορα που ο Κυρ Στεφανος ειχε δει να χορευουν το χασαπικο οπως στην Σμυρνη, ηταν το 1949 στον Πειραια!


ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
_________________
ΤΕΛΙΚΑ, ΣΕ ΠΟΙΑ ΑΠΑΝΩ ΓΕΙΤΟΝΙΤΣΑ Μ' ΑΓΑΠΑΝΕ ΔΥΟ ΚΟΡΙΤΣΙΑ;
ΕΓΩ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΑ ΓΝΩΡΙΖΩ;
ΕΝΑΣ ΚΑΘΟΤΑΝ ΣΕ ΜΙΑ ΓΩΝΙΑ, ΕΦΥΓΕ Η ΓΩΝΙΑ ΚΑΙ ΕΜΕΙΝΕ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
orfeas123
Moderator
Moderator


Ένταξη: 09 Φεβ 2005
Δημοσιεύσεις: 293
:
Τόπος: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
9586.56 Βαθμοί (Ούτο)

Items

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Φεβ 16, 2005 10:13 am    Θέμα δημοσίευσης: ΡΕΜΠΕΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ "ΤΑ ΠΑΡΕΞΗΓΗΜΕΝΑ" Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Μερος 25ο


Επιστροφη στο θεμα των χορων του ρεμπετικου.
Αφου γνωρισαμε τους δυο ΒΑΣΙΚΟΥΣ χορους του ρεμπετικου, θα κλεισουμε τον "κυκλο" ΧΟΡΟΙ, κανοντας μια απλη, και συντομη αναφορα, σε δυο ακομα χορους.
Το ΤΣΙΦΤΕΤΕΛΙ, και τον ΚΑΡΣΙΛΑΜΑ!
Το τσιφτετελι, που σημαινει "Δυο Χορδες", πηρε το ονομα του απο μελωδιες που παιζοταν αρχικα σε "Διχορδο Βιολι".
Στην χωρα μας διαδοθηκε μετα το 1923.
Υπαρχουν ομως πολλες εκδοχες γι αυτον το χορο.
Γεγονος ειναι, οτι το Τσιφτετελι εθεορειτο ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ χορος, και απο μαρτυριες προκυπτει οτι δεν χορευοταν απο τους Ρεμπετες, λογω της "ιδιομορφιας" του.
Αντιθετα, οι ρεμπετες, και οι προσφυγες (κυριως αυτοι), χορευαν τον ΚΑΡΣΙΛΑΜΑ (αντικρυστος).
Ο Καρσιλαμας, μπορει να χαρακτηριστει "αδερφος" του Ζειμπεκικου, και χορευεται απο δυο ατομα.
Με το περασμα των χρονων, εγιναν πολλες αλλαγες στους χορους, οι οποιες σε πολλες περιπτωσεις ηταν η αιτια να χασουν οι χοροι το αρχικο τους "υφος"!
Βλεπουμε για παραδειγμα, τον χασαπικο να παρουσιαζεται σαν "Συρτακι"(χορος τουριστικης καταναλωσης), και παρατηρουμε και αλλαγες στον Ζειμπεκικο, με την προσθηκη "χορογραφιων" που τον κανουν να μοιαζει (σε πολλες περιπτωσεις) με "γελοιο μπαλετο".
Ετσι, εκει που ξεκινησε σαν χορος ΠΟΛΕΜΙΣΤΩΝ, συνεχισε σαν χορος των ανθρωπων του Ρεμπετικου, κατεληξε να ειναι ο χορος των "ενδυματολογικα αψογων χορευτων" των διαφορων σχολων χορου, εχοντας μαλιστα παρει απο τις χορογραφιες και καποια "Λατινογενη" χαρακτηριστικα.
Εδω, τελειωνει η γνωριμια μας με τους χορους του ρεμπετικου!


ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ.
_________________
ΤΕΛΙΚΑ, ΣΕ ΠΟΙΑ ΑΠΑΝΩ ΓΕΙΤΟΝΙΤΣΑ Μ' ΑΓΑΠΑΝΕ ΔΥΟ ΚΟΡΙΤΣΙΑ;
ΕΓΩ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΑ ΓΝΩΡΙΖΩ;
ΕΝΑΣ ΚΑΘΟΤΑΝ ΣΕ ΜΙΑ ΓΩΝΙΑ, ΕΦΥΓΕ Η ΓΩΝΙΑ ΚΑΙ ΕΜΕΙΝΕ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
kommado
Νέο μέλος
Νέο μέλος


Ένταξη: 06 Φεβ 2005
Δημοσιεύσεις: 37
:
Τόπος: Realm Of Cania
490.56 Βαθμοί (Ούτο)

Items

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Τετ Φεβ 16, 2005 10:35 am    Θέμα δημοσίευσης: Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Φίλε Ορφέα έχω κάποιες ερωτήσεις πάνω στους χορούς.

Πρώτα από όλα ό χασαποσέρβικος έχει κοινές ρίζες με τον χασάπικο; Και αν ναι ποια η σχέση του με το χασάπικο; Τραγούδια που τα χαρακτηρίζω «ρεμπέτικα» και έχουν ρυθμό ο οποίος μπορεί να χορευτεί σαν χασαποσέρβικος είναι ρεμπέτικα ή είναι κάτι άλλο;
Επίσης το ρεμπέτικο ζεϊμπέκικο έχει επιβιώσει στις μέρες μας; Υπάρχει περίπτωση να δω κάποιον να χορεύει πραγματικό ζεϊμπέκικο; Κάποτε σε ένα μαγαζί είχα δει κάποιον τύπο να χορεύει απλά έχοντας σηκώσει τα χέρια του και κάνοντας αργές στροφές έχοντας ελαφρά ανοιχτά τα πόδια (δεν ξέρω αν το περιγράφω και καλά) και συζητώντας το με ένα άτομο που ήξερε περισσότερα από εμένα για το ρεμπέτικο μου είχε πει πως αυτό είναι το αυθεντικό ρεμπέτικο ζεϊμπέκικο.
_________________
Ήρθα εδώ για να υποφέρω να αγαπήσω και να χαθώ...
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email MSN Messenger
orfeas123
Moderator
Moderator


Ένταξη: 09 Φεβ 2005
Δημοσιεύσεις: 293
:
Τόπος: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
9586.56 Βαθμοί (Ούτο)

Items

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Φεβ 18, 2005 9:05 am    Θέμα δημοσίευσης: ΦΙΛΕ ΚΟΜΜΑΝΤΟ! Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Πολυ καλες οι ερωτησεις σου, και θασου απαντησω ευθυς αμεσως!
Ο ΧΑΣΑΠΟΣΕΡΒΙΚΟΣ, εχει τις ριζες του στον χασαπικο, αλλα πολλα απο τα βηματα του, εχουν να κανουν με χωρες της Βαλκανικης!
Ειναι ενας συνδιασμος απο Χασαπικο, και χορους απο Βουλγαρια, Σερβια, κλπ.
Το ποιος εκανε πρωτος την "αντιγραφη" του χορου, και εβαλε μεσα σε αυτον τα "δικα του" στοιχεια, ακομα κανενας δεν ειναι σε θεση να το πει.
Βλεπεις,οι μεχρι τωρα μελετες που εχουν γινει, ΔΕΝ δινουν μια ξεκαθαρη απαντηση.
Μεχρι και το 1938, χορευαν οι Ρεμπετες τον "Γρηγορο χασαπικο", και το "Πολιτικο Χασαπικο", χοροι οι οποιοι ειχαν τα βηματα του χασσαπικου (αλλα ο Πειραιωτικος, και αλλα ο Πολιτικος), και στο τελευταιο κομματι, γινοταν πιο γρηγορος!
Με το περασμα του χρονου, εγιναν οι "προσθηκες" των βηματων που σημερα βλεπουμε, τα οποια ομως, τα συνανταμε και στον Μακεδονιτικο Χασαπικο, και στον Θρακιωτικο!
Ο χασαποσερβικος, Δεν εχει κοινες Ριζες με τον χασαπικο, αλλα εχει τις ριζες του λοιπον ΜΕΣΑ στον χασαπικο.
Οσο γαι τον ΖΕΙΜΠΕΚΙΚΟ, τον Ρεμπετικο οπως τον λες, δυστυχως ΟΧΙ, δεν χορευεται πλεον στις μερες μας οπως τον χορευαν οι ρεμπετες.
Διαβασε προσεκτικα το αρθρο για τον ζειμπεκικο, και θα εντοπισεις τα σημεια που θα σε φωτισουν.
Τελευταια φορα που ειδα να χορευουν ζειμπεκικο με τον παλιο καλο τροπο, ηταν το 80 στην ταβερνα του ΜΙΛΑΝΟΥ στο Βολο, και το χορευε ενας γεροντομαγκας!
Πιστευω να σου ελυσα τις αποριες, και χαρηκα για την συμμετοχη.
Οι μουσικες ενοτητες, δεν ειναι μονο για να τις διαβαζετε, αλλα και για να συμμετεχετε!
_________________
ΤΕΛΙΚΑ, ΣΕ ΠΟΙΑ ΑΠΑΝΩ ΓΕΙΤΟΝΙΤΣΑ Μ' ΑΓΑΠΑΝΕ ΔΥΟ ΚΟΡΙΤΣΙΑ;
ΕΓΩ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΑ ΓΝΩΡΙΖΩ;
ΕΝΑΣ ΚΑΘΟΤΑΝ ΣΕ ΜΙΑ ΓΩΝΙΑ, ΕΦΥΓΕ Η ΓΩΝΙΑ ΚΑΙ ΕΜΕΙΝΕ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
orfeas123
Moderator
Moderator


Ένταξη: 09 Φεβ 2005
Δημοσιεύσεις: 293
:
Τόπος: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
9586.56 Βαθμοί (Ούτο)

Items

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Παρ Φεβ 18, 2005 11:01 am    Θέμα δημοσίευσης: ΡΕΜΠΕΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ "ΤΑ ΠΑΡΕΞΗΓΗΜΕΝΑ". Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Μερος 26ο


ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΓΚΟΣ η ΜΠΑΓΙΑΝΤΕΡΑΣ


Οταν ακουμε την κανταδα "Σαν μαγεμενο το μυαλο μου φτερουγιζει", σκεφτομαστε ενα ονομα!
ΜΠΑΓΙΑΝΤΕΡΑΣ!
Συνθετης, στιχουργος, αλλα και ερμηνευτης!
Ο Γκογκος, γεννηθηκε στον Πειραια το 1902.
Ο πατερας του ηταν απο τον Πορο, και η μητερα του απο την Υδρα!
Ο Γκογκος , ηταν μελος πολυμελους οικογενειας, και κυριολεκτω στον ορο "πολυμελης", αφου ειχε εικοσιενα (21!) αδελφια!
Με την μουσικη, ασχοληθηκε απο μικρος.
Στην αρχη επαιζε μαντολινο, μετα βιολι, και τελος μπουζουκι!
Γυρω στα 1925, διασκευασε μια Ιταλικη οπερετα (Μπαγιαντερα),για λαικη ορχηστρα, με μπουζουκι και μαντολινο.
Αυτη ηταν η αφορμη για το παρατσουκλι "ΜΠΑΓΙΑΝΤΕΡΑΣ"!
Αυτη τη χρονια, αρχισε και την ενασχοληση του με το μπουζουκι, συνθετοντας, γραφοντας στιχους, και τραγουδωντας!
Η κατοχη, βρισκει τον Μπαγιαντερα στο παλκο (οπως και πολλους ρεμπετες), αλλα το 1941, τυφλωθηκε.
Παρολη την αναπηρια του, εξακολουθουσε να εργαζεται σε διαφορα λαικα συγκροτηματα, και αργοτερα μονος του, γυρνωντας απο ταβερνα σε ταβερνα, με τη βοηθεια της κορης του!
Γυρω στα 1963, ο Μπαγιαντερας κατεβηκε απο το Παλκο.
Επανεμφανιστηκε μετα απο εννεα χρονια, το 1972, αρχικα σε μια τιμητικη για αυτον βραδυα, την ιδια χρονια σε δυο συναυλιες με δικα του τραγουδια, και σε μια παρουσιαση ρεμπετικων και Σμυρνεικων τραγουδιων, την οποια διοργανωσε ο δημοσιογραφος και ερευνητης Τασος Σχορελης, ο οποιος εξεδωσε και τους τεσεερις τομους της "ΡΕΜΠΕΤΙΚΗΣ ΑΝΘΟΛΟΓΙΑΣ"!
Ο Μπαγιαντερας, περασε και αυτος δυσκολα χρονια στη νυχτα, με καρδιοχτυπια, φυλακη, κλπ!
Πριν το 1940, ο Γκογκος ειχε ηδη γραψει εκπληκτικα τραγουδια, τα οποια ειχαν γινει επιτυχιες!
Ο Γκογκος, ειχε στα τραγουδια του ενα ξεχωριστο "στυλ", και στη μουσικη, αλλα και στο στιχο!
Θα μπορουσαμε πολλα απο τα τραγουδια του να τα χαρακτηρισουμε "Ρεμπετικη Ρομαντζα"!
Σαν ανθρωπος, ο Μπαγιαντερας ηταν "ζορικος"!
Στα νιατα του ασχοληθηκε με την Ελληνορωμαικη Παλη, στην οποια μαλιστα ηταν καλος!
Εκανε σπουδες, και συγκεκριμενα σπουδασε ηλεκτρολογος, αλλα παρολο που ολοκληρωσε τις σπουδες του, δεν ασχοληθηκε καν με το επαγγελμα, γιατι τον αποροφησε η μουσικη!


ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ.
_________________
ΤΕΛΙΚΑ, ΣΕ ΠΟΙΑ ΑΠΑΝΩ ΓΕΙΤΟΝΙΤΣΑ Μ' ΑΓΑΠΑΝΕ ΔΥΟ ΚΟΡΙΤΣΙΑ;
ΕΓΩ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΑ ΓΝΩΡΙΖΩ;
ΕΝΑΣ ΚΑΘΟΤΑΝ ΣΕ ΜΙΑ ΓΩΝΙΑ, ΕΦΥΓΕ Η ΓΩΝΙΑ ΚΑΙ ΕΜΕΙΝΕ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
orfeas123
Moderator
Moderator


Ένταξη: 09 Φεβ 2005
Δημοσιεύσεις: 293
:
Τόπος: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
9586.56 Βαθμοί (Ούτο)

Items

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Κυρ Φεβ 20, 2005 9:15 pm    Θέμα δημοσίευσης: ΡΕΜΠΕΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ "ΤΑ ΠΑΡΕΞΗΓΗΜΕΝΑ". Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Μερος 27ο



Ο εκπροσωπος του Ρεμπετικου που θα γνωρισουμε τωρα, ειναι ενας απο τους ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΥΣ ΣΤΙΧΟΥΡΓΟΥΣ που περασαν απο την Ελλαδα, ισως, ο Μεγαλυτερος!
Αγαπητοι φιλοι, ο ΚΩΣΤΑΣ ΒΙΡΒΟΣ!
Ο Κωστας Βιρβος, γεννηθηκε στα Τρικαλα, στις 29 Μαρτιου 1926!
Τελειωσε την Παντειο, και εγκατελειψε την Νομικη στα πτυχιακα.
Εγινε Δημοσιος Υπαλληλος το 1954, και βγηκε στη συνταξη του 1985!
Ο Κωστας Βιρβος, εχει γραψει πανω απο 2500 τραγουδια!
Ο αριθμος, ειναι σχετικα μεγαλος, γιατι οπως ελεγε και ο ιδιος, "στην ποσοτητα δεν βρισκεις ποιοτητα"!
Ο Βιρβος ομως κατορθωσε να πετυχει και τα δυο!
Εγραψε τραγουδια ολων των ειδων, οπως Μαγκικα, Ρεμπετικα, Κοινωνικοπολιτικα, Εντεχνα, και οτι αλλο ειδος τραγουδιου υπαρχει!
Το πρωτο του τραγουδι, μελοποιηθηκε απο τον ΑΠΟΣΤΟΛΟ ΚΑΛΔΑΡΑ, αλλα δεν κυκλοφορησε σε δισκους!
Προκειται για το τραγουδι "Ο φαναρος", που μελοποιηθηκε το 1947, αλλα δεν γραμμοφωνηθηκε.
Η γραμμοφωνηση δεν εγινε, γιατι η εταιρια φοβηθηκε την λογοκρισια.
Ετσι, σαν πρωτο του τραγουδι, θεωρειται πλεον το "Να το βρεις απο αλλη", το οποιο γραφτηκε το 1948, και κυκλοφορησε ενα χρονο μεα, το 1949, σε μουσικη του ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΚΑΛΔΑΡΑ!
Το 1947, ο Κωστας Βιρβος, φοιτητης της Νομικης, βρεθηκε εξοριστος στην Ικαρια!
Απο τον γαμο που εκανε αργοτερα, απεκτησε δυο κορες, την Αναστασια, και την Μαρια!
Ο Κωστας Βιρβος, εχει καταλαβει ξεχωριστη θεση αναμεσα στους "Δημιουργους της Λαικης στιχουργιας"!
Αυτος, και η ΕΥΤΥΧΙΑ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ, προσεφεραν ιστορικες επιτυχιες, που τραγουδηθηκαν πολυ, και τραγουδιουνται ακομα και σημερα!
Το Νοεμβρη του 1988, ο ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ εγραψε για τον Βιρβο

"Αισθανομαι τιμη, αλλα και βαρεια ευθυνη, γραφοντας για τον Κωστα Βιρβο!
Ο Βιρβος, ειναι οριακη περιπτωση στο λαικο τραγουδι του τοπου μας!
Το εργο του Βιρβου, δεν ανηκει σε εταιριες και σηματα.
Ανηκει στον Ελληνικο λαο, που αυτος το γεννησε, και θα το γενναει συνεχως, γιατι ο Κωστας Βιρβος δημιουργει!
Με την ορμη ενος εφηβου,και την σοφια ενος ανθρωπου που πολλα ειδε, πολλα γνωρισε, πολυ αγαπησε, και πολλα "πλαγχθη", οπως λεει και ο Ομηρος"!
Ο ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΟΥΖΟΣ, γραφει για τον Βιρβο, σχολιαζοντας καποιους στιχους του:
"Αυτος, ειναι ο τοσο ευαισθητος Βιρβος, που τραγουδιεται, τραγουδηθηκε, απο το λαο μας επι δεκαετιες, με μουσικες επενδυσεις εμπνευσμενες των διαπρεπεστερων συνθετων που φανερωσε ο τοπος:
Κι αφησα για το τελος μια ουσιωδη παρατηρηση.
Καθως η ρεμπετικη στιχουργια το ειχε ηδη πραξει, ο Βιρβος εχει "ανεξιγλωσσια" στο γραψιμο του.
Κανει ανετη χρηση, και πολυ φυσικη, στοιχειων απ' την καθαρευουσα.
Το 'χω ξαναπει, πως η γλωσσικη τρομοκρατια του "πολεμικου δημοτικισμου", συρρικνωσε αισθητικα μεγαλα ταλεντα, οπως ο ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ!
Εντουτοις, υπηρξε και ο διαισθητικος ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ, που εκανε λεκτικες συμμιξεις, με βαση βεβαια τη δημοτικη παντοτε!
Ο Βιρβος, ειναι γλωσσικα σωστος, και αποδιδει πραγματικοτητα"!

Ας γνωρισουμε ομως μερικα απο τα τραγουδια του ΚΩΣΤΑ ΒΙΡΒΟΥ, τους συνθετες, και τους ερμηνευτες τους!

"Θα το βρεις απο αλλη"-1948, μουσικη Αποστολος Καλδαρας, πρωτη ερμηνεια, Σουλα Καλφοπουλου, δευτερη Μαρκος Βαμβακαρης, "Για στασου χαρε"-1949, μουσικη Αποστολος Καλδαρας, πρωτη ερμηνεια, Τακης Μπινης, δευτερη, Στρατος Διονυσιου, "Το κουρασμενο Βημα σου"-1950, μουσικη Μπαμπης Μπακαλης, πρωτη, και εξαιρετικη ερμηνεια, Τακης Μπινης, "Θα κανω Ντου"-1954, μουσικη Βασιλης Τσιτσανης, πρωτη ερμηνεια Τακης Μπινης, "Ζαιρα"-1954, μουσικη Βασιλης Τσιτσανης, πρωτη ερμηνεια, Μαρικα Νινου, και ακολουθησαν αλλες 30, και αλλα πολλα μεγαλα τραγουδια!
Θα χρειαζομουν ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ, για να παρουσιασω τα τραγουδια του Κωστα Βιρβου, και τον ΙΔΙΟ το μεγαλο στιχουργο!
Αυτη, ηταν μια μικρη γνωριμια, με το ΙΕΡΟ ΤΕΡΑΣ της στιχουργικης.



ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
_________________
ΤΕΛΙΚΑ, ΣΕ ΠΟΙΑ ΑΠΑΝΩ ΓΕΙΤΟΝΙΤΣΑ Μ' ΑΓΑΠΑΝΕ ΔΥΟ ΚΟΡΙΤΣΙΑ;
ΕΓΩ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΑ ΓΝΩΡΙΖΩ;
ΕΝΑΣ ΚΑΘΟΤΑΝ ΣΕ ΜΙΑ ΓΩΝΙΑ, ΕΦΥΓΕ Η ΓΩΝΙΑ ΚΑΙ ΕΜΕΙΝΕ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ!
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    anthropoi.gr Αρχική σελίδα -> Μουσική-Τραγούδι Όλες οι Ώρες είναι GMT + 3 Ώρες
Μετάβαση στη σελίδα Προηγούμενη  1, 2, 3, 4  Επόμενη
Σελίδα 3 από 4

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης
anthropoi.gr topic RSS feed 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
FREE FORUM HOSTING by AtFreeForum. Terms of Service - Privacy Policy
FASHION ACCESSORIES - BLING BLING - LADIES WATCHES - KOREAN CHILDREN CLOTHING - ONLINE BARGAIN STORE - FASHION JEWELLERIES